Breaking News

Eba İçin Tablet Tavsiyesi

eba

 Malum covid süreci ile beraber günlük hayatta her şeyin sekte uğraması şaşırtıcı olmadı. Bu süreçten elbette eğitim ve öğretim hayatı da nasibini aldı. Yüz yüze eğitim bir müddet artık olmayacak ve bu süreç akıllı cihazlar tabir ettiğimiz tablet, bilgisayar ve akıllı televizyonlar ile uzaktan eğitim ile giderilmeye çalışılacak. Şahsen pek başarılı olacağını düşünmesem de elden bir şey gelmiyor. Allah bu dönemde öğrenci olanlara yardım etsin ne diyim.

Malum eğitim online olunca ailelerinde hiç hesapta olmayan bir harcama kalemi çıktı. Her eve akıllı bir cihaz şart oldu. Bende bu yüzden sizlere piyasada bu işi görebilecek uygun ama güzel performans veren birkaç tablet önereceğim.


Huawei MediaPad T5

İlk önereceğim cihaz huawei markasının. Fiyat olarak da rakiplerinin önünde olan cihazın 16 ve 32 gb olan iki farklı modeli bulunuyor. Yaklaşık olarak 16 GB olan model 1300 TL den satılıyor. Bu modeli alıp üstüne bir 32 gb hafıza kartı alarak hayli hayli işinizi göreceğini düşünüyorum. 32 GB olan modeli nedendir bilinmez 1600 TL gibi bir fiyatta. 
Cihazı eğitim için alacağınızı göz önüne alarak ilk olarak ekran boyutu 10.1" büyüklüğünde ki bu bence ideal bir boyut. Bunun yanında cihazın donanımsal özellikleri de oldukça iyi. İşlem yaparken donma kasma gibi sorunlar yaşatmamasının yanında internet için de oldukça performanslı bir cihaz. Kullanıcı yorumlarına da bu söylediğim hususlar yansımış durumda.

Samsung Galaxy Tab SM-T510

Samsung Galaxy Tab SM-T510

İkinci cihazımız da piyasanın olmazsa olmaz markası samsung'dan. Bu cihazı diğerlerinden ayıran özelliği ise ekran kalitesi. Yine ilk cihazımız gibi 10.1" ekrana sahip cihazda görüntü kalitesi üst düzeyde. Ama buna rağmen de şarj süresi yine rakiplerinin önünde. Yaklaşık olarak video izleme ile 13 saat kadar kullanılabilirlik sunuyor ki bu kalitede bir ekran ile bu kadar uzun süre kullanım imkanı sağlaması takdire şayan. Fiyata gelecek olursak 1700-1800 TL bandında siteler arasında satış fiyatları değişebiliyor. Yine son olarak kullanıcı yorumlarına da değinirsem cihazın neredeyse hiç kötü yorum almadığını söyleyebilirim.


Lenovo Tab M10 TB-X605F

Sıradaki ürünümüzü de lenovodan seçtim. Bu üründe alınabilecek düzeyde gerek günlük işlerde gerekse de malum eba eğitimlerinde size sorun yaratmadan kullanılabilecek bir cihaz. 
Yine cihazda büyük bir ekran tercih ettim. Görüntü kalitesi de oldukça iyi. 3 GB ram ve 32 GB hafıza ile satışa sunullması ise diğer bir artıları. Rahatlıkla kasma donma olmadan kullanılabilir. Şarj süresine gelicek olursak yaklaşık olarak 8-10 saat arası bir video izleme süresi sunuyor. Kullanıcı yorumları da iyi olan bu cihazın satış fiyatı da 1700 TL bandında.


Casper S20 32GB

Son olarak bir türk markası olan casper markasının bir ürününü sizlere önereceğim.Normalde bilen bilir bilgisayar olarak çok kez casper markasını tercih edip her defasında hüsrana uğramış biri olarak markaya karşı bir ön yargım var. Ama bu defa tablet kısmında daha iyi iş çıkarmışlar. 
Donanım olarak rakiplerinin hiç de gerisinde değil. Öyle ki tabletler için dikkat edilecek 3 temel donanımın tamamında başarılı diyebilirim. Gerek işlemci gerek ekran olarak olsun gerekse de şarj süresi olarak rakiplerinden aşağıda sayılmaz. Eba eğitimleri için işinizi fazlasıyla görür diyebilirim. Ama belirtmeden de geçemeyeceğim cihazlarda maalesef dokunmatik ekran biraz zayıf. O yüzden listemin son kısmında türk malı da bulunsun diyerek biraz milliyetçilik duygusuyla sizlerle paylaşıyorum.

Hiç yorum yok