Breaking News

Filipince günlük cümleler

ideal kilo hesaplama

Her ne kadar eğitim hayatımda dil derslerinde pek bir başarı sağlayamasam da yeni diller öğrenmek, yeni insanlar tanımak hep bir hobi olmuştur bende.Bu nedenle de hep bir arayış içinde olmuşumdur. Tabi hala grammer olarak çok bir yol kat edemesem de birçok dilde en azından kendimi ifade etmeyi başarabiliyorum. Bu dillerden bir tanesi de filipince. 

Neden filipince öğrenmek istedim konusunu ufak bir değineyim. Bunun aslında 2 nedeni var. Bunlardan ilki eğer ingilizce öğrenmek istiyorsanız en kolay pratik yapabileceğiniz halklardan biri filipinler. Hem anadilleri gibi ingilizceye hakimler(Uzunca bir süre ingiliz sömürgesinde kalmışlar) hem de konuşmayı çok seviyorlar. İkinci neden ise yine yazılarım arasında vardır mobile legend oyununda bolca filipinli oyuncuyla karşılaşmanız muhtemel.
Gelelim belli başlı kelimelere ve cümlelere... 
Merhaba demek için kumusta kelimesi var. Ama dediğim gibi ingilizce helo da sıklıkla kullanılan bir diğer kelime. 
isminizi söylerken = ang pangalan ko ay ....
nasılsın derken = kamusta ka
iyiyim =ayos lang ako
günaydın = magandang umaga
iyi akşamlar = magandang gabi
özür dilerim = patawad
birşeyin ücretini sorarken = kung gaano ito
birşeyi beğendiğinizde = gusto ko ito
teşekkür etmek = salamat
nerede yaşadığını sorarken = Saan ka nakatira?

Şimdi azıcık da ikili ilişkilerden birşeyler öğreteyim. Malum sohbeti seven bir milletiz :)

bekar olup olmadığını sormak için = single ka ba?
çok güzelsin = ikaw ay napakaganda
senden hoşlandım = gusto kita
gözlerin çok güzel = napakaganda ng iyong mga mata
seni seviyorum  = mahal kita

Şimdilik bu kadar cümle işinizi göreceğine inanıyorum. Ama daha detaylı merak ettiğiniz birşeyler var ise yazımız altında sorabilirsiniz. Hepsine cevap vermeye çalışacağım.



Hiç yorum yok